Η επίσκεψη Ερντογάν στην Ελλάδα

Βρίσκομαι σε ένα αιγυπτιακό καφέ με ναργιλέδες στις Τζιτζιφιές, είναι το καταφύγιο μου για το ’17. Η ημέρα είναι Κυριακή και ο Ερντογάν έχει αποχωρήσει από την Ελλάδα. Τα αίματα ανάψανε. Στο κέντρο του μοντέρνου τεκέ που κάθομαι αναβοσβήνουν λαμπάκια από ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο στολισμένο δίπλα ακριβώς σε αγάλματα αιγυπτιακών θεοτήτων. Πόσο απλά είναι τα πράγματα καμιά φορά;  Οι αραβικές ομιλίες σού επιβάλλονται στο χώρο όχι γιατί είναι περισσότερες στο μαγαζί -οι έλληνες υπερισχύουν συνήθως- αλλά απλώς γιατί είναι πιο θορυβώδεις. Όταν πρωτοπήγαινα νόμιζα πως όλη την ώρα οι άνθρωποι τσακώνονταν. Τώρα μου μοιάζουνε σαν ερωτόλογα. Το ‘χω για στέκι γραψίματος αλλά δεν πολυγράφω. Ξεμυαλίζομαι. Καλή ώρα: στην μπροστινή μου τηλεόραση δείχνει αγγλικό ποδόσφαιρο. Αφήνω κάτω το στιλό. Παίζει, αν βλέπω καλά τη λεζάντα, η LIV με την EV και αρχίζει να με παρασύρει η οθόνη: κάθομαι και χαζεύω επί μισή ώρα το χιόνι που πέφτει στον αγωνιστικό χώρο. Χιόνι στους κόκκινους και χιόνι στους μπλε. Το κοιτάω να ρίχνεται ονειρικό και να σκεπάζει όλους τους εθνικισμούς του καιρού μου. Κάθε ίχνος φανατισμού. Εκείνη τη στιγμή ακούγεται στα ηχεία ελληνοαλβανικό χιπ χοπ. Σκιπτάρε, σκιπτάρε. Ένας άραβας ψιθυρίζει τους στίχους. Φανταστικό. Λαϊκός κοσμοπολιτισμός. Σκιπτάρε, σκιπτάρε.  Πώς γίνεται η ανθρωπότητα να τα ‘χει κάνει τόσο σκατά τη στιγμή που είναι τόσο εύκολο να συνυπάρχουν οι άνθρωποι μεταξύ τους, ακριβώς τριακόσια μέτρα από το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος, ακριβώς τριακόσια εκατομμύρια έτη νυκτός πιο πέρα από τις Συνθήκες της Λωζάνης;


 

Η Ιερουσαλήμ πρωτεύουσα του Ισραήλ

Δε θα προσπαθήσω να μπω στο μυαλό του Τραμπ ή να μιλήσω για νέες ιντιφάντες. Θα καταθέσω απλώς ένα θρησκευτικό απόσπασμα που εντάσσεται στην ησυχαστική παράδοση και με έναν ανεξήγητο τρόπο μοιάζει να συνομιλεί απευθείας με τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα. Όλο το καλοκαίρι έτυχε να διαβάσω στην Αθήνα αρκετές σελίδες ασκητικών κειμένων, την λεγόμενη Φιλοκαλία των Ιερών Νηπτικών, ελάχιστα μέρη της οποίας συνοδεύουν εν είδει ενός ποιητικού documentation το βιβλίο «Ούτις» που εκδίδεται σε λίγες μέρες. Ιδού το εν λόγω απόσπασμα:

Πώς θα μπορέσομε να νικήσομε την αμαρτία που μας έχει υποτάξει; Χρειάζεται βία. Γιατί όπως λέει η Γραφή: «Ο άνθρωπος με πολλούς κόπους και βία αποκρούει την απώλειά του» (Παροιμ. 16, 26), φιλονεικώντας πάντοτε να ανεβαίνει προς την αγιοσύνη των λογισμών του. Το να καταργεί κανείς τη βία με τη βία δεν απαγορεύεται από τους νόμους. Αν λοιπόν καταβάλομε βία στην προσπάθειά μας, έστω και πολύ ασθενική, θα καθήσομε στην Ιερουσαλήμ (Πράξ. 2, 2)

Άγιος Ιωάννης Καρπάθιος
«100 παρηγορητικά κεφάλαια προς τους μοναχούς της Ινδίας»
απόσπασμα από το 50ο κεφάλαιο
περίπου 8ος αιώνας μ.Χ.

Καραβάτζιο | λεπτ.

 

 

Η viral αρκούδα που λιμοκτονεί
εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής

Η Δύση διχασμένη από το βίντεο. Οι μισοί σοκαρίστηκαν, σιχτίρισαν την κλιματική αλλαγή, κι έκλεισαν δέκα λεπτά νωρίτερα τον θερμοσίφωνα μπας και προλάβουν να σώσουν την αρκούδα. Οι άλλοι μισοί επιτέθηκαν στη φωτογράφο που συνέχιζε επί ώρα να παίρνει πλάνα αντί να πάει να την ταΐσει. Απάντησε πως δεν είχε πρόχειρη κάποια φώκια για να της ρίξει. Ανταπάντησαν πως έπρεπε να ριχτεί η ίδια στα σαγόνια της αρκούδας για να την ταΐσει με το κορμί της.

Γενικά: Σώστε τον πλανήτη, πείτε ναι στον καλοσυνάτο καπιταλισμό, ναι στην λελογισμένη εκμετάλλευση της φύσης, πείτε ναι στον πράσινο μιλιταρισμό, ναι στις αρκούδες που θυσιάζονται on camera, ζήτω το National Geographic!

Αν και πέρα από όλα αυτά το βίντεο σε γονατίζει.

 

 

Ο Ζούκερμπεργκ ταπεινώνεται από τον πρώην αντιπρόεδρο του Facebook

«Δεν το συνειδητοποιείτε, αλλά σας προγραμματίζουν…» δήλωσε δημόσια, επικρίνοντας το Facebook για την ψευτοηθική της ντοπαμίνης που ευαγγελίζεται, ο πρώην  αντιπρόεδρός του, Chamath Palihapitiya,  από το 2007 έως το 2011. Η είδηση αναπαράχθηκε τόσο που το FB εξέδωσε άμεσα απάντηση. Μόνο που η απάντηση που δόθηκε δεν ήταν καθόλου η αναμενόμενη.   Στην ουσία αποδέχτηκε σιωπηρά τις κατηγορίες αλλά μόνο για την περίοδο που ήταν αντιπρόεδρος ο  Palihapitiya, δηλώνοντας χαρακτηριστικά  πως το «Facebook ήταν μια πολύ διαφορετική εταιρεία τότε και καθώς μεγαλώναμε συνειδητοποιούσαμε τον τρόπο με τον οποίο αυξάνονταν και οι ευθύνες μας». Με λίγο λόγια ο Ζούκερμπεργκ δε θέλησε να αμυνθεί για τις κατηγορίες που του εξαπέλυσε αλλά να χτίσει μια υπερασπιστή γραμμή για τα μοναδικά στοιχεία που ενδεχομένως έχει στα χέρια του ο αντιπρόεδρος από εκείνη την εποχή. Πολύ ενδιαφέρουσα διαμάχη που έχει περιθώρια εξέλιξης και θα την παρακολουθήσουμε στενά. Γενικά, ο βρώμικος κόσμος του FB σαν κοινωνικός μηχανισμός ελέγχου μας ενδιαφέρει πάρα πολύ στο ΑΣΣΟΔΥΟ γι’ αυτό σας προτείνουμε να κάνετε άμεσα like στο FB για να ενημερωθείτε πρώτοι για την εξέλιξη της διαμάχης.