ΤΟ ΑΣΣΟΔΥΟ συνεχίζει το νοητό ταξίδι σε μια εποχή που το Αιγαίο Πέλαγος βρίσκεται σε καθεστώς ελεγχόμενου, μερικού ή και μηδενικού τουρισμού, και σε τίποτα δεν μοιάζει με έναν τόπο που έχει παραδοθεί στις πρακτικές της εντυπωσιοθηρικής ζωής. Περιδιαβαίνοντας κάθε φορά ποικίλα αρχεία και λογιών λογιών φωτογραφικά ντοκουμέντα, επιθυμούμε να αναδείξουμε τη χαμένη αθωότητα του τόπου όχι με διάθεση θρήνου μα ελπιδοφόρου αναστοχασμού.

 

.

Πάρος

 

Φωτογραφίες Ιωάννη Λάμπρου 

(δεκ. 50′ και 60′  |  
Μουσείο Μπενάκη)

 

Γυναίκα απολαμβάνει μοναχικά τον ήλιο
στην παραλία Δρυός. 1962.

 

Μια σημαντική φωτογραφία από καλλιτεχνικής απόψεως.
Ο Ιωάννης Λάμπρος τραβάει το 1962 την φωτογραφία
από τέτοια οπτική γωνία έτσι ώστε
το περίγραμμα του βουνού στο βάθος να συνεχιστεί
με ακρίβεια ως σκιά στον αριστερό εξωτερικό τοίχο του σπιτιού.
Όλη η Πάρος ένα πεδίο έμπνευσης.

 

Χαμογελαστή γυναικοπαρέα στην πεζούλα.

 

Μικρός κουβαλητής αναποφάσιστος στο σταυροδρόμι της ιστορίας.

 

Ο απέραντος ρεμβασμός.

 

Όταν η γραφικότητα ήτανε ζώσα.
Λιμανάκι της Νάουσας το 1951 .

 

Τα παραγάδια ήταν ακόμη ψάθινα.

 

Στην κρήνη οικογενειακώς ένα κατάφωτο μεσημέρι κάποιου καλοκαιριού.

 

Θαλασσογραφία.

 

Φωτογραφίες Helbig Konrad

(δεκ. 60′ και 70′  |  Deutsche Fotothek)

 

Ψαροχώρι Νο1

 

Ψαροχώρι Νο2

 

Ψαροχώρι Νο3

 

Ψαροχώρι Νο4

 

«Μια αιωνιότητα πίσω από μια μέρα».

 

Όταν η μεγαλοπρέπεια κατακτάται από υλικά απλά.

 

«Καμπανόδεντρο» στην αυλή της Εκατονταπυλιανής.

 

 

Φωτογραφίες Ζαχαρία Στέλλα

(δεκ. 50′, 60′ και 70′  |  Μουσείο Μπενάκη)

 

Με μια πίστη στα ουράνια.

 

Δημιουργώντας  παιδικές αναμνήσεις με τρόπο αδιάψευστο. Έτος 1971.

 

Λιάζοντας τους αχινούς.

 

Προετοιμασία φούρνου για το Πάσχα.

 

«Η φιλτάτη, η άσπρη μας νεότης».

 

 

Φωτογραφίες Δημήτρη Παπαδήμου

(δεκ. 60′  |  Αρχείο ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ)

 

Ο περαματιάρης της Παροικιάς (1)

 

Ο περαματιάρης της Παροικιάς (2)

 

Ο περαματιάρης της Παροικιάς (3)

 

Ξαποσταίνοντας στην καμάρα.

 

Υπό το άγρυπνο βλέμμα του Αρχίλοχου.

 

Εν κινήσει.

 

 

Διάφορες

 

Με τη στάμνα επ’ ώμου. Φωτογραφία της Βούλας Παπαϊωάννου.

 

Μια «θεατρική σκηνή» έξω από το καφενείο «Ναυτικών» στην Νάουσα.
Φωτογραφία αγνώστου.

 

Το Πάρος και το Νάξος την δεκαετία του 70′ αραγμένα επίσημα στο λιμάνι κατά τη διάρκεια της βάπτισης του πρώτου. Στιγμές συγκίνησης στους μετόχους της Παροναξιακής εταιρείας. Η Ιστορία στέκει αμήχανη. Φωτογραφία Μανώλης Δ. Μανωλάς.

 

Φωτογραφία του κινηματογραφιστή Εli Lotar το 1931.
Σαν σκηνικό πειρατικό.

 

Μια σκοτεινή φιγούρα μπροστά από τον έρημο Άγιο Νικόλαο στο λιμάνι της Παροικιάς.
Φωτογραφία του Νικόλαου Μητσάκη. Αρχείο ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ.

 

Ο καπετάν Λινάρδος.

 

Λεύκες Πάρου. Αρχείο Πέτρου  Αυλήτη.

 

Η συμμορία με τα καπέλα στη Νάουσα το 1935.
Φωτογραφία Elisabeth Makovska.

 

Στο λόφο του Αγίου Κωνσταντίνου στο Κάστρο Παροικιάς.
Φωτογραφία Νίκος Ζωγράφος.

 

Ο παπάς Κώστας Αλιφιέρης στη Νάουσα.
Φωτογραφία Νίκος Ζωγράφος

 

Η Πάρος το 1919. Αρχείο Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη.

 

Πάρος 1935-1936. Φωτογραφία Elisabeth Makovska.

 

Στη Μονή της Λογγοβάρδας.
Κυκλαδίτικα οπτικοακουστικά αρχεία.

 

Τα βάρη της παιδικής ηλικίας.
Κυκλαδίτικα οπτικοακουστικά αρχεία.

 

Η Εκατονταπυλιανή με φοίνικα στο προαύλιο

(ο φοίνικας κατέπεσε στις αρχές της δεκαετίας του 30′)


 

.

Διαβάστε επίσης:

Η αίγλη του προτουριστικού Αιγαίου – Μέρος ‘Α (Μύκονος)

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
ασσόδυο
Πλατφόρμα μάχης για την επανοικειοποίηση του ρεμβασμού.