Το ΑΣΣΟΔΥΟ εκκινεί ένα νοητό ταξίδι σε μια εποχή που  το Αιγαίο Πέλαγος βρίσκεται σε καθεστώς ελεγχόμενου, μερικού ή και μηδενικού τουρισμού, και σε τίποτα δεν μοιάζει με έναν τόπο που έχει παραδοθεί στις πρακτικές της εντυπωσιοθηρικής ζωής. Περιδιαβαίνοντας κάθε φορά ποικίλα αρχεία και λογιών λογιών φωτογραφικά ντοκουμέντα, επιθυμούμε να αναδείξουμε τη χαμένη αθωότητα του τόπου όχι με διάθεση θρήνου μα ελπιδοφόρου αναστοχασμού.


 

 

 

Μύκονος

 

Φωτογραφίες του Harry Weber (1960)
από την Εθνική Βιβλιοθήκη της Αυστρίας

 

Πρόσωπα που δεν χωρούν σε καρτ ποστάλ.
Tοπία και φαντάσματα: εύγλωττη η φωτογραφική δεινότητα του φωτογράφου Harry Weber.
Η αβίαστη διαπαιδαγώγηση στη φύση.
Ήσυχη γειτονιά σε καλντερίμι.
Κάτι έχει αρχίσει να ψυλλιάζεται.
Κουβεντολόι.
Μια υποψία αιωνιότητας.
Στη φτωχική αυλή του αιγιαλού.
Η νησιώτικη ειρηνικότητα στα πρόσωπα.
Παίζοντας στην ακτή το καλοκαίρι.
Πορτρέτα γεμάτα ιστορική ένταση.
Ο τσαγκάρης (;) εν ώρα εργασίας.
Κότες αδέσποτες σε μαντρότοιχο.
Το κορίτσι χαμογελά στον φωτογράφο.




Φωτογραφίες του James Hutschison (1955)
από το αρχείο του Μουσείου Μπενάκη

Ζωγραφίζοντας μοναχικά στην παραλία.
Μπαλώνοντας τα δίχτυα στον ήλιο.
Μυκονιάτης γέροντας στο καφενείο.
Καθαρίζοντας το «Μαράκι» του.

.


Φωτογραφίες της Βούλας Παπαϊωάννου (1950-1955)
από το αρχείο του Μουσείου Μπενάκη

Μπουγάδα στην παραδοσιακή αυλή.
Ζώντας την καθημερινότητα του ’50.
Κατεβαίνοντας τα χοντρά σκαλιά με προσοχή.
Βάρκες και γυμνά βουνά. Σπάνια εικόνα πια.
Εργάτες. Διάλειμμα για φωτογράφηση.
Μικρό κορίτσι κι ανέμελο στον ήλιο.
Μικρός τεχνίτης διακοσμητικών ανεμόμυλων.
Κυκλικός χορός παιδιών δίπλα στον ανεμόμυλο.
Μαζεύοντας τα δίχτυα.

 

Φωτογραφίες του Δημ. Παπαδήμου (δεκ. ’60)
από το αρχείο ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ

 

Στο πηγάδι.
Γέροντας βαδίζει στο ομιχλώδες τοπίο του νησιού.
Μια γιαγιά λοστρόμος στην υπηρεσία των λιγοστών τουριστών.
Το πορτρέτο του καπετάνιου.
Αναχώρηση για προμήθειες.
Ψάχνοντας για κανένα ψάρι.
Ο πλανόδιος με τον πελεκάνο ενθουσιάζει τον τουριστικό φακό.
Σκιές στα περάσματα της ιστορίας.
Εν ώρα αιχμής στην παραλία.
Με την πραμάτεια ανά χείρας.
Συνεννοήσεις στην προβλήτα.
Γαϊδουράκια παντού.
Ήταν ακόμη ψαροχώρι.
Το βλέμμα μιας ζωής.
Στο χωριάτικο κατώφλι.

 

Φωτογραφίες του Ε. Δημητριάδη (1930)
από το αρχείο ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ

 

Πλακόστρωτο και βοτσαλωτό στο μυκονιάτικο Παράρτημα της Σχολής Καλών Τεχνών.
Προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Χωράφια και πεζούλες.

 

Φωτογραφία του Herbert List (1937π.)
από το αρχείο ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ

O παραθαλάσσιος δρόμος.

 

Φωτογραφία ανωνύμου (άγνωστη χρονολογία)
από το αρχείο ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ

Ναι. Camping στην Μύκονο.