Το Ρομαντικό Πανεπιστήμιο Αθηνών εντόπισε μια αρκετά πλούσια αρθρογραφία του Πλάτωνος Ροδοκανάκη στην εφημερίδα ΈΘΝΟΣ του 1915-1916 και δωρίζει στο αναγνωστικό κοινό κλιμακωτά τις πιο αντιπροσωπευτικές στιγμές της. Τα κριτήρια της ανθολόγησης των χρονογραφημάτων που ακολουθούν βασίζονται κυρίως στη λογοτεχνική αξία των κειμένων, τα οποία κινούνται από ένα ύφος ιδιόλεκτου αισθητισμού σε ζώνες προωθημένης ηθογραφίας, και λειτουργούν ως πολύτιμες αφηγηματικές καρτ ποστάλ μιας αλλοτινής εποχής. Μιας εποχής με καθαρότερα βλέμματα αν και γεμάτη κονιορτό, άνευ ασφάλτου μα ιδιαιτέρως οχληρή, λιγοστού καπιταλισμού μα και αδίστακτου συνάμα.

 

ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΩΤΟ
Ο στρατιώτης Νιόνιος

(Ένα συμβάν σε ελληνικό στρατόπεδο τις μέρες της επιστράτευσης του 1915)

 

 

ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΕΥΤΕΡΟ
Ο 12χρονος βιολιστής της παλιάς Αθήνας.

(φωτίζοντας μιαν αθέατη στιγμή της αθηναϊκής νύχτας)

.

.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΡΙΤΟ
Ο άνθρωπος που προέβλεψε τις βιβλιοπαρουσιάσεις

(εκεί που η ειρωνεία γίνεται προφητεία)

.
.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΕΤΑΡΤΟ
Αυτός δεν είναι δρόμος, είναι στεναγμός

Η λεωφόρος Συγγρού ως σύμβολο του ηδονισμού

.

.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΕΜΠΤΟ
Καπνός, στάχτη, κάρβουνο

για την φονική πυρκαγιά του 1916 στο Τατόι

.

.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΚΤΟ
Και να μας γράφεις!

ένας απρόσμενος επισκέπτης φέρνει ταραχή στο οικογενειακό τραπέζι

 

 

ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΒΔΟΜΟ
Παρά θιν’ αλός

Ο Π. Ροδοκανάκης παραληρεί εισπνέοντας Φαληρικό άλας

.

.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΟΓΔΟΟ
1915: οι σκελετοί του Φαλήρου γίνονται το αθηναϊκό «must-see»

Ο Π. Ροδοκανάκης στον τόπο του (αρχαίου) εγκλήματος

 

.
ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΝΑΤΟ
για τους κροκόδειλους της λογοτεχνίας

ο Π. Ροδοκανάκης τα βάζει με τα λαμπερά σαλόνια της λογοτεχνίας

.

 

ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΕΚΑΤΟ
Μια ακτίνα φεγγαριού πάνω στα σώματα των εραστών

ο Π. Ροδοκανάκης παραδίνεται στο λυρισμό του κάνοντας το φεγγάρι μια αργυρή ασπίδα

.

.
ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΝΤΕΚΑΤΟ
Ο ερχομός του καστανά στην Αθήνα άλλων εποχών

Κάστανα ζεστά!

 

.
ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΩΔΕΚΑΤΟ
(Ακολουθεί)

 

 

.

_________________
Σε συνεργασία με το

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Σαμσών Ρακάς
Ο Σαμσών Ρακάς γεννήθηκε το 1981 και ζει στην περιπλανώμενη Αθήνα. Ο «Ούτις» (εκδ. Υποκείμενο) είναι ο προσωπικός του Θεός.